Skip to main content

Poland Boat Show – Międzynarodowe Targi Jachtowe, Osprzętu Jachtowego i Sportów Wodnych

W dniach 3-6 listopada 2022 w Warszawie odbyły się największe w środkowo-wschodniej Europie targi jachtów, osprzętu jachtowego oraz sportów wodnych.  Dla Dobrych Jachtów była to okazja, aby bliżej zapoznać Państwa z najmłodszym segmentem znajdującym się w naszej ofercie, a mianowicie Dobre Jachty Surf. Przestrzeń Dobrych Jachtów wypełniły wysokiej klasy skutery Sea-Doo. Przyciągały nie tylko piękne kształty, ale również pełne nasycenia kolory wystawionych modeli.  Nieodzownym elementem stoiska Dobrych Jachtów były efektowne hologramy. Wyświetlające się trójwymiarowe obrazy tematyki surf cieszyły oczy licznie odwiedzających nas gości.  W trakcie wielu spotkań z Państwem swoją wiedzą na temat oferowanych produktów dzieli się: Maciej Dąbrowski – Właściciel i Prezes Firmy Dobre Jachty oraz Krzysztof Meyer – Doradca Sprzedaży Linii Surf.

Sea-Doo – synonim jakości, bezkompromisowości, innowacji i bezpieczeństwa

Sea-Doo jest jedną z najbardziej znanych i uznawanych marek w świecie skuterów. Historia produkcji sięga aż do roku 1968, kiedy to powstał pierwszy masowo produkowany skuter i był nim Bombardier Sea-Doo 320 (znany również jako Sea-Doo 318 lub „Jet-Powered Aqua-Scooter”) – został on opracowany przez utalentowanego wynalazcę Claytona Jacobsena II.  Dziś skutery Sea-Doo to innowacyjna technologia, unikalne funkcje i piękny design.  Wszystkie pojazdy BRP, w tym Sea-Doo, są wyposażone w wysokowydajne silniki Rotax. Silniki Rotax to jedne z najbardziej wysokowydajnych i niezawodnych silników o czym świadczy fakt zastosowania ich nie tylko w skuterach, ale również w motolotniach, a nawet lekkich i ultralekkich samolotach.

BRP jest pierwszym producentem w branży, który opracował rewolucyjne systemy:

  • Sea-Doo CLCS: układ chłodzenia w pętli zamkniętej (dostępny wyłącznie w modelach Sea-Doo PWC)
  • Sea-Doo VTS: zmienny system trymowania
  • Klucz DESS Sea-Doo: szyfrowany cyfrowo system bezpieczeństwa
  • Wtrysk paliwa Sea-Doo: silniki RFI (od 1998) i DI (od 2000)
  • Sea-Doo iTC: inteligentna kontrola przepustnicy
  • Sea-Doo iBR: pierwszy w branży inteligentny system hamowania i cofania w pojazdach PWC
  • Sea-Doo iS: inteligentne zawieszenie
  • Sea-Doo iDF: inteligentny system usuwania zanieczyszczeń

 Z myślą o Wszystkich, którzy z różnych przyczyn nie mogli nas odwiedzić przekazujemy kilka słów o zaprezentowanych na Targach modelach. Warto przy tej okazji zaznaczyć ze do każdego ze skuterów firma Dobre Jachty w ramach opcji dodatkowych oferuje aplikację, za pomocą której (również zdalnie) właściciel może monitorować pracę skutera, ograniczać jego moc oraz wyznaczać tor „jazdy” co jest szczególnie ważne w przypadku udostępniania skutera dzieciom lub w przypadku jego przeznaczenia do pracy w wypożyczali.

Głęboka czerń i 300KM

Sea-Doo RXT-X 300 – ten bardzo agresywny w swojej aranżacji model w połączeniu z głęboką czernią i mocą 300KM jest ucieleśnieniem marzeń niejednego wielbiciela mocnych wrażeń.

Największym atutem tego modelu jest silnik o mocy 300 KM z turbodoładowaniem, który do szybkości 96km/h przyspiesza w 4 sekundy! Główną zaletą układu turbodoładowania jest przyrost mocy pojazdu. Ma również pozytywny wpływ na spalanie – zmniejsza je, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia sprawności jednostki napędowej. Turbodoładowany silnik, zewnętrzny intercooler oraz technologia Advanced Combustion Efficiency (ACE) zapewniają wysoką wydajność i niesamowite przyspieszenie. Jest to obecnie najszybszy fabrycznie produkowany skuter Sea-Doo o mocy 300 KM. Doskonałą kontrolę przyspieszenia zapewnia dodatkowo start aktywowany na kierownicy. Precyzyjne sterowanie uwarunkowane preferencjami użytkownika oraz warunkami pogodowymi umożliwia szybki dostęp do zmiennego trymu (VTS). Rewolucyjna platforma ST3 dzięki systemowi Erogolock daje użytkownikowi maksymalną sterowność w każdych warunkach, co czyni go idealnym na wzburzone wody. Zastosowanie wąskiego modułowego, wyścigowego siedzenia pozwoliło na utrzymanie kolan bliżej siebie, co znacznie ułatwia wstawanie w trakcie jazdy, a kątowe podnóżki ustawione pod kątem wnęki na nogi umożliwiają „zablokowanie” podczas gwałtownego pokonywania zakrętów.

Wyróżnikiem tego modelu są wyścigowe redany, czyli uskoki na dolnej powierzchni kadłuba ślizgacza ułatwiające oderwanie się od strug wody umożliwiając szybsze osiągnięcie większej prędkości przy ślizganiu się po wodzie. 152 l tyle pojemności ma przedni schowek, który otwieramy unosząc zespół kierowniczy do góry.  Podobnie jak w innych modelach mamy tu wodoodporny w pełni zintegrowany system Audio Bluetooth o mocy 100 W. Technologia Bluetooth oraz sterowanie odtwarzaniem umożliwia zdobywać wymarzone osiągi w rytmie ulubionej muzyki. Wszystkie funkcje wyświetlane są na nowym szerokokątnym, kolorowym wyświetlaczu LCD 7,8” o dużym kontraście.

Mały i lekki – idealny jako zabawka do dużych jachtów.

Sea-Doo GTR-230 to najmniejsza jednostka wyczynowa najnowszej linii Sea-Doo.

To co najważniejsze dla miłośników dynamicznej jazdy to silnik w jaki wyposażony jest ten model. Silnik Rotax 1630 ACE 230 4-suwowy, rzędowy 3 cylindrowy, 4 zawory na cylinder  z elektronicznym wtryskiem paliwa również jak poprzedni model RXT-X -300 wyposażony jest w turbodoładowanie. Przekłada się to na odpowiednio wysoki moment obrotowy oraz zwiększenie osiągów silnika dając zwiększoną elastyczność oraz dynamikę. Nie bez znaczenia przy obecnej dbałości o ekologie jest niska emisja spalin.  Kadłub GTR-230 to POLYTEC GEN2 – innowacyjne, stworzone przez Sea-Doo tworzywo sztuczne. Łączy ono polipropylen z długimi włóknami szklanymi dzięki czemu tworzywo to jest nie tylko lekkie, ale i wytrzymałe. Masa GTR-230 to 351 kg. Jest to jeden z najlżejszych modeli na rynku co w kombinacji z mocą silnika 230KM pozwala na bardzo dynamiczną jazdę przy jednoczesnym mniejszym zużyciu paliwa.

Dużym atutem tworzywa jest możliwość poddania go recyklingowi czyniąc je przyjaznym dla środowiska. GTR-230 wyposażony jest w system BRP- Audio Premium o mocy 100W oraz 4,5–calowy wyświetlacz cyfrowy. Poza wodoszczelną i amortyzująca wstrząsy kieszenią z portem USB (opcjonalnie) która daje możliwość bezpiecznego przechowania oraz ładowania telefonu lub innych akcesoriów mamy ergonomiczny duży przedni schowek o pojemności 152 l. Dzięki swoim unikatowym parametrom (długość: 331,8 cm. szerokość: 125 cm. wysokość: 113,7 cm. waga na sucho: 351 kg.) staje się idealnym wyposażeniem „rozrywkowym” do większych jachtów.

Wodne harce w poczuciu największego bezpieczeństwa.

Sea-Doo Wake Pro

Sea-Doo Wake Pro to model specjalnie zaprojektowany i wyposażony do realizacji „holowniczych” sportów wodnych. Kadłub to bardzo stabilna platforma ST3. Biorąc pod uwagę przeznaczenie tego modelu to bardzo istotna cecha. Skuter posiada wiele udogodnień do uprawiania sportów wodnych w postaci dodatkowej drabinki ułatwiającej wchodzenie bezpośrednio z wody, pylon holowniczy oraz specjalny tryb Ski Mode pozwala ustawić tempo przyspieszania oraz prędkośc maksymalną na potrzeby holowania narciarza wodnego lub wakeboardu. Dodatkowo w standardzie wyposażenia mamy także uchwyt do deski wakeboard oraz nagłośnienie BRP Premium Sound    Źródło zasilania Sea-Doo Wake Pro to 4-suwowy, 3-cylindrowy silnik Rotax ACE 1630cm3 o mocy 230 KM.  To co wyróżnia markę Sea-Doo to układ chłodzenia.

System chłodzenia Sea-Doo działa inaczej niż wszystkie inne systemy chłodzenia PWC dostępne na rynku. Wykorzystując technologię zamkniętej pętli, specjalny płyn chłodzący krąży wokół silnika w układzie zamkniętym, który jest chłodzony przez wymiennik ciepła (płyta jezdna), umieszczony na dnie kadłuba Sea-Doo. Podobnie jak w przypadku obiegu otwartego, chłodzenie w obiegu zamkniętym wykorzystuje otaczającą wodę do chłodzenia silnika. Jednak w przypadku zamkniętego układu chłodzenia woda z zewnątrz nigdy nie dostaje się do silnika Sea-Doo! Wake Pro wyposażony jest w LinQ – system szybkiego montażu zaprojektowany przez Sea-Doo, który można znaleźć na tylnej platformie. Umożliwia łatwe i bezpieczne mocowanie akcesoriów. Istnieje szeroka gama sprzętu kompatybilnego LinQ. Podobnie jak wiele innych modeli Sea-Doo, seria Wake jest również wyposażona w inteligentny system (iBR).

Skutery Sea Doo są wyposażone w system LinQ – system szybkiego montażu zaprojektowany przez Sea-Doo, który można znaleźć na tylnej platformie. Umożliwia łatwe i bezpieczne mocowanie akcesoriów. Istnieje szeroka gama sprzętu kompatybilnego LinQ. Podobnie jak wiele innych modeli Sea-Doo.

Układ hamulcowy Sea-Doo, znany jako iBR – Intelligent Brake and Reverse był pierwszym układem hamulcowym PWC na rynku. Sea-Doo iBR został zaprojektowany dla kilku różnych funkcji. Nie tylko jako system hamowania i cofania, ale jednocześnie system zmiennego trymu. Według producenta zastosowanie iBR może skrócić drogę hamowania o połowę.  Unikatowy system IBR pozwala na rozkoszowanie się zabawą w gronie rodziny i przyjaciół dając poczucie nie tylko komfortu, ale co najważniejsze bezpieczeństwa.

Piękno i prestiż

Sea-Doo GTX Limited 300 jest zbudowany na największej dostępnej, niezwykle stabilnej platformie ST3 i nie bez powodu jest flagowym modelem marki Sea-Doo.

Kadłub ST3 jest wykonany z włókna szklanego. Dzięki dużemu i stabilnemu korpusowi GTX Limited 300 jest przeznaczony dla 3 pasażerów. Siedzisko Erogolock z uchwytami i paskiem zapewnia wygodną pozycję oraz lepsze wyczucie skutera. Możliwość przesunięcia lub usunięcia tylnych siedzeń pozwala na zwiększenie miejsca na pokładzie Platforma ST3 nie tylko ułatwia wchodzenie na pokład i zapewnia dużo miejsca, ale to co ważne na wodzie zwiększa bezpieczeństwo.  Silnik Sea-Doo GTX Limited 300 to wysokowydajny 4-suwowy sprawdzony Rotax 1630 ACE 300. Ten czterosuwowy trzycylindrowy silnik SOHC (pojedynczy wałek rozrządu w głowicy) jest wyposażony w 12 zaworów, elektroniczny układ wtrysku paliwa i wyjątkowy układ chłodzenia wodnego Sea-Doo. Rozwija on moc 300KM przy 8000 obr./min. Zaawansowana technologia ACE gwarantuje oszczędne zużycie paliwa.

Kluczowymi cechami tego silnika są:

  • CLSC (system chłodzenia wodą w obiegu zamkniętym),
  • Elektroniczny system wtrysku paliwa,
  • Supercharger z zewnętrznym intercoolerem,
  • iBR (inteligentny system hamowania i cofania),
  • iTC (Inteligentna kontrola przepustnicy),
  • iDF (inteligentny system usuwania zanieczyszczeń),
  • System D-Sea-Bel zapewniający skuteczną redukcję hałasu.

O nasze bezpieczeństwo zadba system iBR Sea-Doo trzeciej generacji umożliwiający szybkie hamowanie. Trzymając obie ręce na kierownicy możesz teraz zmieniać biegi, co zapewnia stabilne i bezproblemowe manewrowanie przy niskich prędkościach. Ten prestiżowy model wyposażony jest w system audio Premium BRP 100W. Wodoodporny, w pełni zintegrowany system Bluetooth audio oraz zdalne sterowanie na lewym głośniku pozwala szybko wybierać utwory i regulować głośność. Jedną z najbardziej zaawansowanych funkcji nowego flagowego GTX jest 7,8-calowy panoramiczny kolorowy wyświetlacz Bluetooth. Poziom jasności tego wyjątkowo szerokiego ekranu jest automatycznie dostosowywany do oświetlenia otoczenia w celu uzyskania najlepszej widoczności. Dzięki zaawansowanemu systemowi sterowania wszystkie funkcje są dostępne za pomocą przycisków na kierownicy. Przekłada się to na większą wygodę i bezpieczeństwo, ponieważ nie trzeba ani na chwilę puszczać kierownicy.

W ofercie Dobrych Jachtów znajduje się 12 modeli skuterów Sea-Doo. Serdecznie zapraszamy do kompleksowego zapoznania się z poszczególnymi modelami i wybranie tego, który stanie się TYM wymarzonym.