Skip to main content
logo x yachts white

Xr 41

XR 41 – Gdzie wydajność spotyka się z innowacją

Rozwój nowego XR jest jeszcze na wczesnym etapie, ale wizja i ambicje są jasne: XR będzie zwycięzcą, dlatego zespół projektowy X-Yachts nawiązał współpracę z jednymi z najbardziej doświadczonych firm i żeglarzy na świecie, aby osiągnąć ten cel!

Partnerzy będą ściśle współpracować z zespołem projektowym X-Yachts, a razem zaprojektują i zbudują jacht regatowy o potencjale do wygrywania we wszystkich najważniejszych mistrzostwach i regatach w klasie ORC, a być może także IRC.

Projektowanie zwycięskich jednostek regatowych w klasie ORC i IRC nie jest niczym nowym dla X-Yachts. Weźmy na przykład Xp 44, X-41, IMX 38, IMX 40 i IMX 45, które przez lata dominowały na trasach regatowych — i nadal to robią. Podobnie jak te legendarne modele, XR również będzie miał pewien stopień dziedzictwa cruisingowego w sportowej rodzinie.

Video

Specyfikacja

icon-total-length-gold
Długość całkowita:

14.58 m

icon-hull-length-gold
Długość kadłuba:

12.57m

icon-width-gold
Szerokość:
4,18 m
icon-dipping-gold
Zanurzenie:
2.40 m
icon-gas-tank-gold
Zbiornik paliwa:
115 l
icon-water-gold
Zbiornik wody:
205 l
icon-engine-gold
Silnik :

  •  Diesel – 22 kW
icon-berth-gold
Kabiny/Koje:
3/ 6
icon-bathroom-gold
Łazienki:

1

icon-designer-gold
Projektanci:

X-Yachts Design Team & Partners

Skontaktuj się z nami

Poważny powrót do naszego DNA

XR 41 to poważny powrót do DNA X-Yachts, a po 45 latach historii regatowej X-Yachts, wraca na arenę regatową!

Zaprojektowany z udziałem czołowych zespołów projektowych, wykonany z najlepszych materiałów i wyprodukowany przy użyciu najnowocześniejszych technologii, aby zapewnić niezrównane wrażenia z regat. Optymalizowany pod kątem ORC, XR 41 jest zbudowany tak, by każdą bryzę zamieniać w prędkość!

Ten 41,8-stopowy jacht regatowy i sportowy cruiser będzie miał swoją światową premierę na Boot Düsseldorf w 2025 roku!

 

RUFA W KSZTAŁCIE LITERY V

XR 41 ma kadłub o małej objętości, niewielkim wygięciu, z dość równomiernie rozłożoną objętością na długości jednostki. Rufa ma kształt zbliżony do litery V, a linia środkowa ledwo dotyka powierzchni wody. Kadłub jest naprawdę szeroki jak na 12-metrową łódź: maksymalna szerokość wynosi 4,18 metra. Jacht ma umiarkowane zanurzenie 2,4 m, co pozwala na regaty na prawie wszystkich akwenach.

 

KATEGORIA ORC B

Strategia polega na skoncentrowaniu się na kategorii ORC B i umieszczeniu jachtu w najszybszej części tej floty. Bardzo ważne jest uzyskanie wolnej drogi zaraz po starcie, a żeby to osiągnąć, musisz być jednym z najszybszych jachtów w żegludze pod wiatr w tej kategorii.

ZWYCIĘSTWO W REGATACH I TRWAŁOŚĆ NA DEKADY

Typowy jacht regatowy ma zazwyczaj krótki okres użytkowania i traci na wartości po kilku latach. XR 41 został zaprojektowany, aby wygrywać regaty przez wiele lat, a także być używany do sportowego żeglowania rodzinnego przez dekady. Wszystkie jachty X-Yachts są budowane tak, aby przetrwały dziesięciolecia. Aby to umożliwić, XR 41 ma modułowe elementy wnętrza, które można usunąć na czas regat i zamontować na potrzeby rejsów turystycznych – na przykład części kambuzu i szafki w kabinach na rufie i dziobie. Układ pokładu jest oczywiście przystosowany do regat z pełną załogą, ale został także zaprojektowany z myślą o żegludze w mniejszej załodze, a nawet samotnie.

BEZ KLASY ‘ONE DESIGN’

W projekcie XR skupiono się na aspekcie ratingowym, w tym na trudnym pytaniu, jak radzić sobie z przyszłymi zmianami przepisów w nadchodzących latach. Kształt kadłuba nie może być zmieniany, ale kil, plan żagli, takielunek, ster, wyporność i wiele innych elementów można dostosować. Dlatego XR nie będzie jachtem regatowym w klasie 'one design’. Jeśli chodzi o sam kadłub, logiczne jest pozostawienie pewnej elastyczności w jego wymiarach. Gdyby wymiary były na granicy, łatwo moglibyśmy znaleźć się po niewłaściwej stronie przepisów za rok lub dwa.

 

REGATY I SPORT

XR 41 będzie dostępny w dwóch wersjach: regatowej i sportowej. Wersja regatowa będzie wyposażona w żagiel główny z prostokątnym szczytem, podczas gdy wersja sportowa do żeglowania turystycznego będzie miała nieco mniejszą powierzchnię żagli, żagiel główny z wąskim szczytem.

Wygląd

Wnętrze

Jesteś zainteresowany zakupem? Pomagamy w całym procesie: