Poważny powrót do naszego DNA
XR 41 to poważny powrót do DNA X-Yachts, a po 45 latach historii regatowej X-Yachts, wraca na arenę regatową!
Zaprojektowany z udziałem czołowych zespołów projektowych, wykonany z najlepszych materiałów i wyprodukowany przy użyciu najnowocześniejszych technologii, aby zapewnić niezrównane wrażenia z regat. Optymalizowany pod kątem ORC, XR 41 jest zbudowany tak, by każdą bryzę zamieniać w prędkość!
Ten 41,8-stopowy jacht regatowy i sportowy cruiser będzie miał swoją światową premierę na Boot Düsseldorf w 2025 roku!
RUFA W KSZTAŁCIE LITERY V
XR 41 ma kadłub o małej objętości, niewielkim wygięciu, z dość równomiernie rozłożoną objętością na długości jednostki. Rufa ma kształt zbliżony do litery V, a linia środkowa ledwo dotyka powierzchni wody. Kadłub jest naprawdę szeroki jak na 12-metrową łódź: maksymalna szerokość wynosi 4,18 metra. Jacht ma umiarkowane zanurzenie 2,4 m, co pozwala na regaty na prawie wszystkich akwenach.
KATEGORIA ORC B
Strategia polega na skoncentrowaniu się na kategorii ORC B i umieszczeniu jachtu w najszybszej części tej floty. Bardzo ważne jest uzyskanie wolnej drogi zaraz po starcie, a żeby to osiągnąć, musisz być jednym z najszybszych jachtów w żegludze pod wiatr w tej kategorii.
ZWYCIĘSTWO W REGATACH I TRWAŁOŚĆ NA DEKADY
Typowy jacht regatowy ma zazwyczaj krótki okres użytkowania i traci na wartości po kilku latach. XR 41 został zaprojektowany, aby wygrywać regaty przez wiele lat, a także być używany do sportowego żeglowania rodzinnego przez dekady. Wszystkie jachty X-Yachts są budowane tak, aby przetrwały dziesięciolecia. Aby to umożliwić, XR 41 ma modułowe elementy wnętrza, które można usunąć na czas regat i zamontować na potrzeby rejsów turystycznych – na przykład części kambuzu i szafki w kabinach na rufie i dziobie. Układ pokładu jest oczywiście przystosowany do regat z pełną załogą, ale został także zaprojektowany z myślą o żegludze w mniejszej załodze, a nawet samotnie.
BEZ KLASY ‘ONE DESIGN’
W projekcie XR skupiono się na aspekcie ratingowym, w tym na trudnym pytaniu, jak radzić sobie z przyszłymi zmianami przepisów w nadchodzących latach. Kształt kadłuba nie może być zmieniany, ale kil, plan żagli, takielunek, ster, wyporność i wiele innych elementów można dostosować. Dlatego XR nie będzie jachtem regatowym w klasie 'one design’. Jeśli chodzi o sam kadłub, logiczne jest pozostawienie pewnej elastyczności w jego wymiarach. Gdyby wymiary były na granicy, łatwo moglibyśmy znaleźć się po niewłaściwej stronie przepisów za rok lub dwa.
REGATY I SPORT
XR 41 będzie dostępny w dwóch wersjach: regatowej i sportowej. Wersja regatowa będzie wyposażona w żagiel główny z prostokątnym szczytem, podczas gdy wersja sportowa do żeglowania turystycznego będzie miała nieco mniejszą powierzchnię żagli, żagiel główny z wąskim szczytem.